למה כדאי להתייעץ עם יועץ למשכנתאות פרטי

המשכנתא היא כמו כל מוצר אחר שקיים בשוק, גם אם אנחנו לא מסתכלים עליו ככזה. בסופו של דבר משכנתא הוא מוצר, מוצר מדף, וככזה יש לו מחיר. המחירים של המשכנתא נקבעים על פי פרמטרים שונים – למשל – מה מחיר הדירה שאתם רוכשים, מהו סכום ההשקעה הראשונית שלכם ומה מצב הריביות במשק. לכן, משכנתא היא לא "גזר דין" וההחלטה על גובהה לא נקבע באופן חד צדדי על ידי הבנק המלווה. נהפוך הוא – אתם הלקוחות ועליכם חלה החובה לדאוג למצוא את המשכנתא המשתלמת ביותר בעבורכם.

כמובן, רובנו לא מבינים בתחום המשכנתאות ואולי גם לא מבינים לגמרי בתחום הכלכלי, לא עוקבים אחר הריביות, המדדים, שערי המטבע וכיוצא בזה. לכן מומלץ לפנות ליועץ משכנתאות מקצועי שמבין בנושא ויידע להתאים לכם את המשכנתא הזולה והמשתלמת ביותר בעבורכם. למה לשלם יותר כשאפשר להוזיל עלויות? אם הייתם יכולים לקנות קרטון חלב ב-5 שקלים או ב-10 שקלים – אותו חלב בדיוק – הייתם מעדיפים לשלם 5 או 20 שקלים? הדבר זהה בתחום המשכנתאות – ביכולתנו לעשות השוואת מחירים ולקבל את ההצעה הנמוכה ביותר. יועצי משכנתאות יודעים לקחת את הנתונים האישיים שלכם ולמצוא לכם את המשכנתא הזולה ביותר. 

מתי כדאי לבצע תהליך של מחזור משכנתא?

התשובה היא – תמיד! למה? כי תמיד עדיף לנו לשלם פחות מאשר יותר – לא ככה?  

בתקופות של אי ודאות וחוסר יציבות – אנו מרגישים יותר את הצורך לחסוך כסף היכן שרק מתאפשר. אנו חווים מציאות קשה בימים אלו. הקורונה מכתיבה סדרים חדשים, ובתוך כך גם פיטורים רבים וחופשות ללא תשלום (חל"ת) של עובדים רבים, מה שמצריך הידוק משמעותי של החגורה הכלכלית ברוב המשפחות בישראל (ובעולם) – זו הזדמנות טובה לבדוק את כל ההוצאות הקבועות שלנו ולגלות איפה אנחנו טועים, ואיפה נוכל לחסוך. במקרה של משכנתא מדובר בחיסכון ללא פגיעה באיכות החיים או ברמתם. אתם תישארו לגור באותו בית בדיוק – רק תשלמו עליו פחות.

איך אפשר לצמצם את החזרי המשכנתא?

ישנן מספר דרכים לעשות זאת – להתאים את הריביות לריביות בשוק במידה שלקחתם משכנתא בתקופה שבה הריביות היו גבוהות יותר. נכון שתצטרכו לשלם עמלת היוון – זו עמלה שהבנק גובה בגין פער הריביות. נכון גם שתצטרכו לשלם ליועץ המשכנתאות על הייעוץ והעבודה שלו – אבל אם פניתם ליועץ משכנתאות מומחה ומנוסה – הוא יחסוך לכם כסף רב לשנים. 

 

כתיבת תגובה