You are currently viewing כל מה שצריך לדעת על יועצי משכנתאות

כל מה שצריך לדעת על יועצי משכנתאות

לקיחת משכנתא היא צעד גדול ומשמעותי שישפיע רבות על העתיד הקרוב והרחוק שלכם. יועץ משכנתאות מקצועי יסייע לכם לבחור את התמהיל הנכון של המשכנתא בהתאם לצרכים שלכם היום ובעתיד.
רכישת דירה היא הרכישה הגדולה והמשמעותית ביותר עבור רובנו, ולרובנו את הסכום המלא לשלם עבור הדירה, על מנת לרכוש את הדירה אנו נאלצים לפנות אל אחד הבנקים לקבל משכנתא שתסייע לנו לממן את רכישת הנכס.  מאחר שמדובר בהלוואה גדולה המשפיעה על התקציב החודשי שלנו ועל ההתנהלות הכלכלית שלנו בעתיד חשוב לפנות אל יועצי משכנתאות שיעזרו לנו בבחירת לקיחת משכנתא לרכישת הנכס.

יועצי משכנתאות – איך מקבלים משכנתא

הלוואת משכנתא כיום ניתנת רק לאחר שתראו סכום שהינו לפחות רבע מערך הנכס אותו אתם רוצים לקנות והוכחת יכולת החזר חודשית. לכן עליכם להראות כי הנכם עובדים במקום עבודה מסודר, להציג את ההכנסות החודשיות שלכם.

בעבר נזקקתם גם להציג ערבים שיחתמו במידה ולא תעמדו בתשלומים, אך כיום הנכס עצמו ממושכן  לטובת המשכנתא.  לפי תנאים אלו ופרטים נוספים בודק הבנק האם הינכם יכולים לקבל משכנתא ואיזה גודל משכנתא תקבלו.

מי הם יועצי משכנתאות

לאחר מחשבה רבה החלטתם שהצעד הבא הוא קניית דירה והמשמעות היא לקיחת משכנתא. הדרך הטובה ביותר ללקיחת משכנתא היא  להתחיל  לקרוא מידע על משכנתאות: תגלו עולם שלם של מושגים, מסלולים ותמהילים ואין ספק שתצאו מבולבלים. תוכלו  לשאול חברים אך לא תמיד תקבלו תשובות ברורות או מדויקות. תוכלו לבקר בבנק ולבדוק על הזכאות שלכם למשכנתא ולבדוק עוד על מסלולים אך אין ספק שהדרך הנכונה היא לפנות אל יועץ משכנתא.

רגע, נכון בבנק יושב יועץ משכנתאות שמסביר לכם פנים ומדבר באריכות ובסבלנות רבה, אך זכרו כי יועץ משכנתאות היושב בבנק מקבל את משכורתו מהבק ובהתאם  לכך תפקידו בראש ובראשונה לדאוג לאינטרס של הבנק.

פניה ליועץ משכנתאות פרטי יסייעו לכם לדעת היכן התנאים הטובים ביותר ללקיחת משכנתא, יסייעו להם לבדוק מה גובה המשכנתא שתוכלו לקבל , אם יש צורך בערבים וכמובן מהו התמהיל הנכון ביותר עבורכם.

במידה וידוע לכם איזה נכס אתם רוצים לקנות ומהו הסכום הנדרש לכם תוכלו לפנות לשירותיו של יועץ משכנתאות פרטי שייצג אתכם בלבד ולא את הבנק, יישב עם כל הפרטים הנדרשים: הכנסות, הוצאות חובות וכוד ויסייע לכם לבחור את המשכנתא הטובה ביותר עבורכם עם סכום החזר שיהיה  לכם נוח להחזיר בכל חודש.

כל מה שצריך לדעת על יועצי משכנתאות:

יועצי משכנתאות ,תפקידם לבדוק ולחפש אחר התנאים הטובים ביותר עבורכם ללקיחת משכנתא ויתנו לכם לבחור מבין כמה אפשרויות בנושאים הבאים:

סכום המשכנתא: כיום ניתן לקחת משכנתא בסכום שלא עולה על 70% מעלות הנכס.

מסלולי  משכנתא: משכנתא בריבית צמודת מדד, משכנתא בריבית פריים,

ריבית: ריבית קבועה, ריבית משתנה, ריבית צמודה למדד, צמודה למטבע. יועץ משכנתאות ידע לבחור את הריבית הנכונה בתמהיל הנכון, בהתאם למצב השוק.  כיום הריבית נמוכה ואין תחזית שתעלה אזי מומלץ לבחור ריבית משתנה. ואם צפוי שהמדד ירד מומלץ להצמיד את הריבית למדד וכדומה.

זמן לקיחת המשכנתא: בהתאם לסכום ההחזר החודשי אותו תבחרו להחזיר תיגזר תקופת המשכנתא שלכם, ניתן לקחת משכנתא לחמש שנים ומשכנתא ל- 25 שנים. ככל שמספר השנים גדל כך  תשלמו יותר ריבית.   מומלץ לבחור בהתאם  ליכולת ההחזר החודשית שלכם, על מנת שתוכלו לעמוד בהחזרים ולא להלחיץ את עצמכם מדי חודש בסכום שלא תוכלו לעמוד בו.

יציאות: יציאות במשכנתא משמעותן שתוכלו לבחור למחזר את המשכנתא או להחזיר חלק גדול מההלוואה.

יועץ משכנתאות מקצועי מטעמכם ילווה אתכם מהרגע שתחליטו לקחת משכנתא ועד לרגע החתימה עליה, הוא ייעץ ויעזור בבחירת משכנתא הטובה ביותר עבורכם  כך שבסופו של דבר תהיו מרוצים גם מרכישת הנכס וגם מהמשכנתא הטובה.

כתיבת תגובה