הגשת בקשת משכנתא הכרחית על מנת שתוכלו לקבל משכנתא מהבנק. תוכלו להתקשר לבנק, לקבוע פגישה או למלא טופס דרך האינטרנט ויועץ משכנתאות מטעם הבנק יחזור אליכם.

אישור עקרוני למשכנתא למעשה הוא אישור כי הבנק מוכן להלוואות לי את ההלוואה ולפני שמתחילים בחיפוש אחר נכס וחתימה על חוזה או בדיקה של כל שאר הנושאים חשוב לוודא כי יש ברשותכם אישור עקרוני למשכנתא.

עליכם לספק לבנק פרטים על מנת לקבל את המשכנתא:

שם פרטי ושם משפחה של בני הזוג או הלווה, תאריכי לידה, מספר תעודת זהות, כתובת נוכחית, מקום עבודה, תפקיד בעבודה, שכר נטו, וותק בעבודה, השכלה ופרטי הבנק בו מנוהל חשבונכם. ופרטים העל הנכס, כגון כתובת, מספר חדרים, מטר מ""ר ועוד. במדיה ואין נכס שאתם מעוניינים לקנות יבקש הבנק שתתארו נכס כלשהו העונה על דרישותיכם, וברגע שתמצאו את הנכס שחיפשתם תעדכנו את הבקשה העקרונית למשכנתא.

לאחר שקיבלתם אישור עקרוני מהבנק לקבלת משכנתא תוכלו להמשיל בתהליך של אכישת הנכס ולערוך סקר שוק בין הבנקים השונים.

מה קורה אם קיבלו דחייה לאישור משכנתא?

במדיה והבנק דחה אתכם חשוב לבדוק מהי הסיבה, האם מדובר בהתנהלות לא נכונה של חשבון העו"ש או אחוז מימון גבוה וכדומה. ההמלצה לבדוק מהי הסיבה המדויקת לקבוע פגישה עם הבנק ולנסות לבדוק אם חסר מידע או לנהל משא ומתן לאישור עקרוני למשכנתא.

טיפ לבקשת אישור משכנתא

חשוב שתספרו לבנק מה שהוא שואל ולא מעבר לכך. אלא אם כן אתם יודעים על נושא שיכול לדחות את הבקשה כגון חשבון מוגבל שהיה בעברכם או כל נשוא אחר העלו את הנושא לפני הבנק ווודאו כי הנושא לא יכשיל את בקשתכם.

הגשת בקשת משכנתא חשוב לעשות לפני שאתם חותמים על הנכס על מנת לוודא כי הנכם עומדים בתנאים לקבלת משכנתא.