חלק זה יתמקד בתכנון של לקיחת המשכנתא, השאלה כמה משכנתא לקחת וכמה להחזיר בכל חודש היא שאלה חשוב השיש לשים עליה את הדעת, יש לקחת בחשבון שתשלומי המשכנתא ילוו אתכם שנים רבות וחשוב שתוכלו לצד ההחזרים לנהל את ההוצאות המשפחתיות שלכם.

אתם עומדים לרכוש דירה וחשוב שתכננו את הצעדים שלכם מבחינת משכנתא. יש הרוכשים דירה מעל היכולת הכלכלית שלהם ולאחר מספר שנים הם מגלים שהם אינם מסוגלים לעמוד בהחזרי המשכנתא, ועליהם למכור את הדירה או למחזר את המשכנתא.

תכנון פיננסי במספר צעדים

רכישת דירה היא צעד גדול וחשוב שתדעו להגדיר מהו התקציב שלכם לדירה. כיום רכישת דירה מחייבת להביא הון עצמי של לפחות 30% מערך הדירה שאותה אתם רוצים לקנות. בנוסף עליכם להגדיר מהי היכולת ההחזר החודשית שלכם.

הון עצמי

הון עצמי היא נקודת הפתיחה שלכם. המשמעות היא שאם יש לכם הון עצמי גדול תוכלו לקחת משכנתא עם תנאים טובים יותר ולמספר שנים מועט, הסיבה לכך שהבנק מסתכן פחות ולכן הוא מאפשר תנאים נוחים יותר.

כמה משכנתא תקבלו מהבנק?

הבנקים נותנים כיום כ- 70% מערך הדירה שאתם קונים, ובתנאי שהוא ראה שיש ברשותכם את ה- 30% של הון עצמי. הבנק יבדוק את מצבכם בבנק וייתן במידה ויש לכם שם טוב בבנק.

כמה להחזיר בכל חודש?

ההנחה אומרת שיש להחזיר כשלושים אחוזים מההכנסה שלכם. אך עדיף לוודא כי ההחזר הוא מתחת ל- 25 מההכנסה שלכם, מאחר שיש לקחת בחשבון שעלייה בריבית תעלה את ההחזר החודשי יעלה וחשוב שיהיה לכם מרווח ביטחון שתוכלו עדיין לעמוד בהחזרים החודשיים.

לסיכום

חשוב לקחת בחשבון המצב האישי שלכם שאתם לוקחים את ההלוואה לא יישאר, זוג צעיר שרוכש דירה מתכנן להביא ילדים לעולם והמשמעות היא עלייה בהוצאות. לכן חשוב לקחת בחשבון בתכנון את היכולת ההחזר שלכם גם בעתיד הרחוק יותר.